28 Şubat 2009 Cumartesi

Krep Tarifi..

Bu krep denen şey süper bi icat bence. Pişirirken arasına rendelenmiş kaşar koyup eriterek yemek bi ayrı, piştikten sonra beyaz peynir yada reçelle yemek bi ayrı. Ayrı işte..

3 su bardağı un
1 çorba kaşığı tereyağı
1 çorba kaşığı sıvı yağ
3 su bardağı süt
4 tatlı kaşığı şeker
3 yumurta
1 tutam tuz

Tarif
4 tatlı kaşığı şeker, 3 yumurta ile mikserde çırpılır. Ben pek 3 yumurta kullanmıyorum aslında. Yoksa büyük yumurtalarda tadı omlet gibi oluyor, sevmiyorum sonra. Hem de hiç. O yüzden çoğunlukla 3 yumurta koymuyorum kreplerime ben. Belki iki buçuk yumurta falan..
Bunlar çırpılırken, üzerlerine 3 su bardağı süt eklenir. Sonra bir tutam da tuz. Bir yandan da ocakta 1 çorba kaşığı tereyağını eritmek lazım tabii. Unuttum onu ben. Ama hatırladım hemen.
Neyse. Çırpılan elemanlara, bir çorba kaşığı sıvı yağ ilave edilir. Sonra göz ucuyla ocağa bi bakılır, bakalım erimiş mi tereyağı diye. Eridiyse o da eklenir miksere.
Bunlar çırpılınca, 3 su bardağı un yavaş yavaş eklenir üzerlerine. Bu kadar işte. Bırakın biraz çırpılsınlar. Sonra ocağa büyük bir teflon tava koyulur ve altı açılır.

Yine işin en mühim kısmı başlıyor. Pişirmek!!

Şimdi bu bulamaç gibi şeye bir kepçe daldırın, alın içinden, sonra ısınmış tavanın ortasına dökün. Söyliyim, benim tavaya ilk konan kreplerim hep mahvolur. Ama sonrakiler iyi olur. Tavayı ateşten biraz yukarı kaldırıp yuvarlak hareketlerle içine konan malzeme, tavaya yayılır. Sonra tekrar ateşe. Şimdi süre kısa, bu zerzevat hızlı pişiyor, o yüzden arada hafifçe tavanın sapına vuruyorum ben yandan yandan. Tavadan koptuğunda biraz daha tutup sonra havada çeviriyorum öteki yüzünü. Evet, evet, havada dedim. Ben yapıyorum da, siz yapamadıysanız, düz bir kapak kullanın yada spatula ile çevirin yada ne biliym bir yolunu bulun işte..
Bu kadar..
Güzel oluyor ama. Hatta başta da dediğim gibi arasına rendelenmiş kaşar koyunca da iyi oluyor pişerken..

1 yorum:

  1. evet hocam devreleri bırakıp kek tariflerine mi başladınız

    YanıtlaSil